Mobil sitenizi nasıl geliştirirsiniz?
Bir site ne zaman mobil uyumlu olur?
Bir site aşağıdaki durumlarda mobil uyumludur:
- kullanıcıların görevlerini hızlı ve keyifli bir şekilde yapmalarına yardımcı olur.
- akıllı telefon veya tablet gibi bir mobil cihaza doğru şekilde yüklenir.
- ışık hızında yüklenir.
- İçeriği, kullanıcıların parmaklarını kıstırıp yakınlaştırmasına gerek kalmadan okunabilir bir biçimde sunar.
- dokunarak gezinmek için yeterli alan sunar.
- mobil kullanıcılara katma değer sunuyor.
- arama motorları için anında anlaşılır.
Mobil SEO neden önemlidir?
Mobil SEO, mobil sitenizin içeriğinizin bir mobil cihaz kullanıcısına mümkün olan en iyi sunumunu sunmasını sağlar. Dünyamız giderek mobil odaklı hale geldiğinden, sitenizin mobil uyumlu olması önemlidir. Siteniz mobil kullanıcılar için (düzgün şekilde) mevcut değilse, arama motorlarında iyi bir sıralamayı kaçırırsınız ve dolayısıyla geliri kaçırırsınız. Bu nedenle sitenizin mobil görünümünü optimize etmek ve mümkün olduğunca iyi hale getirmek için elinizden gelen her şeyi yapmalısınız. Aslında mükemmel olmalı!
Google için önemli
Google, 2016’dan beri bir sitenin sıralamasını belirlemek için sitenin mobil sürümünü kullanıyor. Dolayısıyla, siteniz güncel değilse veya mobil sitenizde daha az içerik görünüyorsa, iyi sıralamalar elde etmeniz zor olacaktır. Bu nedenle (mobil) siteniz için tamamen işlevsel ve duyarlı bir tasarım oluşturmak çok önemlidir.
Neyse ki Google’ın mobil sitenizi geliştirmenize yardımcı olacak harika bir başlangıç kılavuzu var. Ayrıca, insanların ve makinelerin sitenizin performansını nasıl algıladığına ilişkin ölçümler ( Önemli Web Verileri adı verilen) sağlayan bir Sayfa Deneyimi girişimi de kurdular . Bu nedenle, mobil sitenizi geliştirirken neye odaklanmanız gerektiğini belirlemenize yardımcı olması için bu metrikleri kullanın.
Tek bir web sitesi gibi davranın
Sitenizi tek bir şey olarak görmeyi unutmayın . ‘Masaüstü sitenizden’ farklı bir ‘mobil siteniz’ olmamalıdır. Görüntülendiği ekrana uyum sağlayan bir siteniz olmalıdır. Bu aynı zamanda farklı görüşlerin içeriğinin aynı olması gerektiği anlamına da gelir.
Mobil web sitenizi nasıl geliştirebilirsiniz?
Mobil SEO’nuzu geliştirmek için birkaç şeye odaklanmanız gerekir:
- Keyifli bir kullanıcı deneyimi yaratın.
- Sitenizin duyarlı olduğundan emin olun.
- Sitenizin hızını artırın.
- Yapılandırılmış verileri kullanın.
- JavaScript, HTML ve CSS kodunu engellemeyin.
- Çok fazla yönlendirme kullanmayın.
- Doğru görünüm penceresini seçin.
- Geçiş reklamlarını veya açılır pencereleri kullanmayın.
- Mobil uyumluluğu doğrulayın.
- Google’a sitenizden bahsedin.
Bu konuları daha ayrıntılı olarak ele alalım.
Mobil SEO ile sitenizin kullanımını kolay ve keyifli hale getirmeye odaklanın
Kullanıcılarınıza harika bir kullanıcı deneyimi sunun; Google’ın da bundan keyif alacağını fark edeceksiniz. Peki, bunu nasıl yapıyorsun? Öncelikle kullanıcıların sitenizde ne yapmasını istediğinizi belirleyin. Daha sonra bunu insanların yapmasının kolay olduğundan emin olun. İnsanların sizi aramasını mı istiyorsunuz? Telefon numaranızı öne ve ortaya koyduğunuzdan emin olun, böylece kolayca bulunabilir. Dönüşümleri geliştirmek mi istiyorsunuz? Satın alma düğmesinin öne çıkmasını ve düzgün çalışmasını sağlayın! Başka bir deyişle: odağı sitenize getirin ve ziyaretçilerinize, atmalarını istediğiniz adımlar konusunda yardımcı bir şekilde rehberlik edin.
Ancak sadece niyetinize odaklanmayın . Kullanıcılarınıza da bakın! Sitenizi neden ziyaret ettiklerini ve sitenizde çoğunlukla hangi görevleri yaptıklarını öğrenin. O zaman bunun onlar için kolay olduğundan emin olun. Çünkü eğer bir şey kullanıcınızı sinirlendiriyorsa, bu size ve sonuçlarınıza zarar verir. Bu nedenle mobil sitenizi test etmeli, geliştirmeli ve tamamen optimize etmelisiniz.
Duyarlı tasarım
Sitenizi mobil kullanıcıların kullanımına sunacak şekilde geliştirmenin birden fazla yolu vardır. Bunlardan en önemlisi duyarlı bir tasarım oluşturmaktır . Bu aynı zamanda Google’ın savunduğu teknolojidir . Duyarlı bir tasarımla siteniz tek bir URL’de yaşar, bu da Google’ın sitenizi anlamasını ve dizine eklemesini kolaylaştırır.
WordPress kullanıyorsanız temanızın zaten duyarlı olması ve tüm ekranlara uyum sağlayabilmesi muhtemeldir. Yine de sitenizin Google Chrome’un Geliştirici Araçları’nda nasıl ölçeklendiğini kontrol etmenizde fayda var . Çünkü doğru şekilde ölçeklenmiyorsa, web geliştiricinizle sorunu düzeltme konusunda konuşmalı veya farklı bir tema seçmelisiniz.
Sitenizin hızını artırın
Sitenizin mobil SEO’sunu iyileştirmek için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biri sitenin yükleme hızını artırmaktır. Araştırmalar, insanların yavaş yüklenen sitelerden ayrıldığını ve muhtemelen bir daha geri dönmediğini gösteriyor. Site hızının yıllardır bir sıralama faktörü olmasının ve Google’ın giderek bu yaygın sorunu çözmeye odaklanmasının nedeni budur. Daha fazla kanıt için Sayfa Deneyimi güncellemesine ve Önemli Web Verileri ölçümlerinin tanıtımına bakın .
Daha fazla ipucuna ihtiyacınız varsa site hızınızı nasıl artıracağınıza ve hangi araçların size yardımcı olabileceğine dair bir gönderimiz var.
Siteniz için daha iyi web barındırma hizmeti alın
Mobil sitenizin hızını optimize etmenin bir numaralı ipucu, daha iyi bir web barındırma hizmetine yatırım yapmaktır. Birçok site, sunucu alanının büyük bir kısmını diğer web siteleriyle paylaşan bütçeye uygun ana bilgisayarlarda çalışır ve bu da sitelerinin yavaşlamasına neden olabilir. Bu nedenle ucuz hostingden uzak durmak ve tanınmış bir hostingden iyi bir plan almak gerçekten çok önemlidir; gerçekten kendini amorti eder!
Nereden başlayacağınızı bilmiyor musunuz? Kişisel olarak incelediğimiz için kefil olduğumuz WordPress web barındırma şirketlerinin bulunduğu bir sayfamız var .
Resimleri optimize edin
Sitenizin hızını artırmanın hızlı bir yolu varsa o da şudur: resimlerinizi optimize edin . Bu 3000 x 2000 piksel HD görselleri sitenize yüklemeyin. Bunları doğru boyuta ölçeklendirin, ardından ImageOptim , Squoosh gibi araçlarla veya WP Smush gibi WordPress eklentileriyle küçültün . Bu görselleri WebP gibi yeni nesil görsel formatlarında da sunmayı düşünebilirsiniz.
Kodu küçült
Sitenizin yapması gereken her isteğin sitenizin hızı üzerinde etkisi vardır. Bu nedenle mobil sitenizi geliştirmek için bu istekleri azaltmaya çalışmalısınız. Bunu yapmanın bir yolu kodu küçültmektir.
Kodu küçültmek, JavaScript ve CSS gibi varlıkları gruplandırıp birbirine bağlamanız anlamına gelir. Sonuç olarak, tarayıcının daha az dosya yüklemesi gerekir, bu da daha hızlı bir siteye yol açar. Bunu uygulamak zor gibi görünse de WP Rocket gibi bir eklenti tüm önbellekleme ihtiyaçlarınızı karşılayabilir. Veya tek seferde çok sayıda iyileştirme elde etmek için Cloudflare’in WordPress için Otomatik Platform Optimizasyonunu kullanabilirsiniz .
Tarayıcı önbelleğe alma
Tarayıcı önbelleğini kullanarak, tarayıcıya sık sık değişmeyen sayfa öğelerinin önbelleğine kaydedilebileceğini söylersiniz. Bu şekilde, tarayıcının tekrar ziyaret ettiğinde yalnızca yeni ve dinamik içeriği indirmesi gerekir. Yine, bu WP Rocket gibi bir eklentinin size yardımcı olabileceği bir şeydir. Veya isterseniz kendiniz de yapabilirsiniz .
Yönlendirmeleri azaltın
Yönlendirme , istenen sayfanın taşınması veya silinmesi nedeniyle ziyaretçiyi istenen bir sayfadan diğerine yönlendirir. Bu, iyi uygulandığında iyi bir kullanıcı deneyimine yol açsa da, ne kadar çok yönlendirme kullanırsanız siteniz o kadar yavaşlar. Sonsuz yönlendirmeler yapmayın. Ayrıca, yenilerine yönlendirilen silinmiş gönderilere giden bağlantıları bu noktanın etrafında tutmamaya çalışın. Her zaman doğrudan bağlantılar yapın.
Mobil sitenizi geliştirmek için yapılandırılmış verileri kullanın
Yapılandırılmış veriler her site için gereklidir. Yapılandırılmış verilerle içeriğinizi arama motorlarının anlayabileceği şekilde anlatabilirsiniz. Size, tabiri caizse, arama motorlarıyla doğrudan bir iletişim hattı sağlar. Bunun karşılığında arama motorları sizi harika zengin sonuçlarla ödüllendirebilir.
Mobil sitenizin masaüstü sitenizle aynı yapılandırılmış verilere sahip olması gerekir; aksi takdirde Google’ın kafası karışabilir. Yoast SEO, sitenizin en önemli bölümleri için yapılandırılmış verileri otomatik olarak ekler ve bunları beğeninize göre ince ayar yapabilirsiniz.
JavaScript, HTML ve CSS gibi varlıkları engellemeyin
Bunu daha önce de söyledik ve söylemeye devam edeceğiz: JavaScript, HTML ve CSS gibi varlıkları engellemeyin . Bunu yapmak Google’ın sitenize erişmesini zorlaştırır ve bu da kötü sıralamalara yol açabilir. Kaynakları engelleyip engellemediğinizi görmek için Google Arama Konsolunuzu kontrol edin . Eğer öyleyse, mobil sitenizi gerçekten optimize etmek istiyorsanız tüm engelleri kaldırmanızı tavsiye ederiz.
Okunabilirliği iyileştirin
Mobil sitenizin mobil cihazlarda okunabilir olduğundan emin olun. Tipografinizin düzgün olup olmadığını kontrol etmek ve gerektiğinde değişiklik yapmak için farklı cihazlar kullanın . Tipografi sitenizin kullanıcı deneyimini artırabilir veya bozabilir.
Dokunma hedefi boyutlarını iyileştirin
İnsanlar parmaklarının bir düğmeye, bağlantıya veya menü öğesine hatasız olarak basamamasından nefret ederler. Navigasyon zor veya doğal olmadığında hayal kırıklığına uğrayabilirler. Mobil sitenizi geliştirmek için lütfen sorunu düzeltin .
Doğru görünüm penceresini seçin
Görünüm alanı, onu görüntülemek için kullanılan cihazın sayfa genişliğini belirler. Doğru bir görünüm belirterek , belirli cihazlara sahip ziyaretçilerin sitenizin doğru sürümünü almasını sağlarsınız. Bunu yapmazsanız masaüstü sitenizi küçük ekranlı bir akıllı telefon kullanıcısına gösterebilirsiniz; bu büyük bir hayır-hayırdır.
Geçiş reklamlarını veya açılır pencereleri kullanmayın
Google, bültenleri, kayıt formlarını veya reklamları tanıtmak için büyük pop-up’lar veya geçiş reklamları kullanan siteleri cezalandıracaktır. Bunlar genellikle kullanıcının istediği içeriğe hızlı bir şekilde erişmesine engel olur. Bunları kullanmayın. Ancak mecbursanız Google’ın kurallarına uyduğunuzdan emin olun.
Sitenizi test edin ve Google’a bundan bahsedin
Mobil SEO’nuz üzerinde çalışmaya başlamadan önce, nereden başlamanız gerektiğini görmek için Google’da bir mobil kullanılabilirlik testi yapmalısınız . Çalışırken ilerleme kaydedip kaydetmediğinizi görmek için test etmeye devam etmelisiniz. Mobil siteniz optimize edilmişse sitenizin kontrol edilmesini ve dizine eklenmesini Google’a bildirmeniz gerekir. Sitenizin performansını yakından takip etmek için Search Console’u kullanın .
Diğer teknolojileri araştırın
Mobil sitenizin performansını artırmanın başka yolları da vardır. Bu teknolojilerden biri Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) çerçevesidir. Bu, Google ve diğerlerinin web sayfalarının mobil cihazlarda süper hızlı yüklenmesini sağlamaya yönelik bir girişimidir. İçeriğinizi özel HTML koduyla sararak sayfaları, Google’ın performansı artırmak için kullanabileceği şekilde optimize edebilirsiniz. AMP’nin dezavantajları olmadığını ve her projenin bundan faydalanmayacağını unutmayın.
AMP, mobil sitenizi optimize etmenize yardımcı olan tek teknoloji değildir. Cloudflare’in çeşitli optimize edilmiş dağıtım teknolojileri gibi diğer şirketler de benzer çözümler sunuyor. Bugünlerde o kadar çok seçenek var ki!
Çözüm
Mobil yeni temel, yeni varsayılandır. Mobil sitenizi düzeltmek ve yalnızca Google’ın değil, daha da önemlisi ziyaretçilerinizin gözünde mükemmel hale getirmek için elinizden geleni yapın. Mobil SEO yalnızca harika içerik ve kusursuz bir teknik sunumdan ibaret değildir. Daha çok mükemmel bir kullanıcı deneyimi yaratmakla ilgilidir. Bunu başardığınızda zirveye doğru yol alırsınız!
Kaynak: https://yoast.com/beginners-guide-to-google-search-console/